Native Ad Klik-kampagne


Sådan måler du tidsforbrug og konverteringer af dine native ad klik-annoncer

Til idenyts native ad klik-kampagner benytter vi programmet Strossle til at styre og måle vores kampagner. Når en idenyt-læser klikker på en af dine native ad-annoncer, kan vi med vores standard opsætning se, hvor mange visninger og klik din annonce får.

Vil du også vide præcis hvor lang tid, hver enkelt læser bruger på din landingsside eller måle antallet af konverteringer, kan du let tilføje Strossles Analytics-skript på dine annoncers landingssider. 

Måling af tidsforbrug

Se hver enkelt annonces succes

Når en idenyt-læser klikker på din annonce, registrerer skriptet al læserens tidsforbrug på din landingsside – også selvom der ikke er yderligere engagement.

Fordi tidsforbruget registreres for hver enkelt annonce, vil du kunne se, hvilken af dine annoncer, der genererer længst brugt tid på din landingsside. Dette gør det både muligt at promovere annoncer med langt tidsforbrug og at se, om der er en uoverensstemmelse mellem dine annoncer og din landingssides budskab.

Er klikfrekvensen for et kreativ højt, mens tidsforbruget på landingssiden er lav, vil det for eksempel være en indikation af, at landingssiden ikke stemmer overens med det, der står på annoncen. 

Engagement – se kun læserens aktive tid på landingssiden

Trackeren måler kun idenyt-læserens aktive tid på din annonces landingsside. Den ignorerer dermed alle efterfølgende sidevisninger på dit websted, og registrerer kun når læseren faktisk er aktiv på din landingsside. Hvis brugeren for eksempel skifter browserfane, eller hvis der ikke registreres andre engagements-hændelser (såsom musebevægelser eller rulningshændelser), stopper tælleren, indtil brugeren igen aktivt engagerer sig med din landingsside. På den måde kan du måle læseren reelle besøgstid.

Med denne funktion adskiller Strossle Analytics sig fra for eksempel Google Analytics.

Måling af konverteringer

Se om idenyt-læserne vender tilbage

Strossle Analytics kan også måle antallet af konverteringer, som hver enkelt annonce-kreativ genererer. Hvis en idenyt-læser tidligere har klikket på en af ​​dine annoncer og senere kommer til din konverteringsside, vil skriptet dermed registrere en konvertering. 


Opsætning af Strossle Analytics

Måling af tidsforbrug

Kopier nedenstående kode-stykke og indsæt som HTML på tværs af hele dit websted eller på individuelle landingssider:

Kopier denne kode

<script async src=”https://assets.strossle.com/strossle-analytics/1/strossle-analytics.js”></script>

<script>

  window.strossleAnalyticsQueue = window.strossleAnalyticsQueue || [];

  function strossleAnalytics() { strossleAnalyticsQueue.push(arguments); }

  strossleAnalytics(‘config’, ‘deviceStorage’, true);

</script>

Måling af konverteringer

Kopier nedenstående kode-stykke og indsæt det på tværs af hele dit websted eller på individuelle landingssider. OBS: Dette kodestykke bør kun tilføjes til sider, du ønsker at registrere konverteringer på.

Kopier denne kode

<script async src=”https://assets.strossle.com/strossle-analytics/1/strossle-analytics.js”></script>

<script>

  window.strossleAnalyticsQueue = window.strossleAnalyticsQueue || [];

  function strossleAnalytics() { strossleAnalyticsQueue.push(arguments); }

  strossleAnalytics(‘config’, ‘deviceStorage’, true);

  strossleAnalytics(‘event’, ‘conversion’);

</script>

Gemmer du data på brugerens enhed?

Når du vil måle konverteringer, gemmer skriptet en sclid makro  i LocalStorage på brugerens enhed. Dette giver os mulighed for at spore konverteringer, der finder sted på andre sider på dit websted end landingssiden. Vi gør dette helt uden at indsamle personlige data eller bruger identifikatorer.

I tilfælde af at dit websted er vært for en TCF v2.0-kompatibel CMP, vil Strossle automatisk opdage, om vi har samtykke til at gemme oplysninger i localStorage.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om hvordan Strossles Analytics-skript virker og hvordan vi opsamler data? Læs mere på hjemmesiden her.