I løbet af 2018 har vi på idenyt omlagt en stor del af vores kampagner fra traditionelle display-produkter til de såkaldte Native-produkter.
Det er produkter, der i udseendet i højere grad minder om de redaktionelle produkter, og som derfor får annoncen til at blende ind i omgivelserne på vores hjemmesider og i nyhedsbreve.
“Vi ser Native ad som en mere attraktiv og mindre frembrusende annonceform end de traditionelle bannere og andre typer af display-annoncer. Native ad ligger i højere grad op til, at brugerne klikker, fordi de er interesserede i produktet bag annoncen og det giver bedre konverteringsrater. Og så mener vi også, at denne typer annoncer giver et bedre produkt for vores læsere. Således er både antallet af redaktionelle og kommercielle klik steget i vores nyhedsbreve efter vi indførte Native ads” fortæller Allan Schou, der er Head of Digital Business Development på idenyt.
– Få brugerne til at betragte klikket som et tilvalg
Og Native ads succes er ikke kun noget, vi har mærket på idenyt. “I hele markedet vinder annonceformen frem,” fortæller Thomas Hartmann, der er Executive Director hos verdens førende digitale performance marketingsbureau iProspect.
“Så godt som alle andre former for online-markedsføring har det efterhånden sværere og sværere, så det har været vigtigt at finde på noget nyt, der på en anden måde kan appellere til brugerne, og det har man fundet med Native ad. Her er det muligt at lave mere værdibaseret kommunikation, og spille mere på, at få brugerne til at betragte annonceklikket som et aktivt tilvalg end som noget, man er blevet lokket til af et blinkende banner” siger han.
Adfærdsstyrede annoncer klikker otte gange bedre
Og netop det, at brugerne skal opfatte annoncerne, som noget der udvider oplevelsen ved at besøge idenyt.dk eller voresvilla.dk er noget der ligger Allan Schou meget på sinde.
“Vi arbejder for at levere så mange af vores annonceklik som muligt ud fra brugernes adfærd. Det betyder, at vi ikke bare leverer alle annoncer hovedløst til den store gruppe af Hus og Have-interesserede læsere, der besøger os hver eneste dag, men at vi forsøger at parre annoncer med de interesser de har, for dermed at skabe et bedre match mellem læser og annoncør, og det har været en stor succes. Chancen for at en læser klikker på en adfærdsstyret annonce snarere end en “tilfældig” idenyt-annonce er otte gange så høj” fortæller han.
Er du interesseret i at høre mere om ovenstående kan du kontakte Head of Digital Business Development på idenyt Allan Schou, allans@idenyt.dk / +45 42 24 74 45