Corona-krisen booster salget af smarthome produkter

Tallene taler deres tydelige sprog – danskerne søgning efter smarthomeprodukter ligger i gennemsnit 108% højere i 2020 hvis man sammenligner med perioden januar til december året forinden ifølge en prissammenlignings rapport fra Pricerunner. Og det er der en speciel grund til. 

Twitter Print

Corona krisen har medført, at danskerne har tilbragt mere tid i deres hjem i 2020, end hvad tilfældet har været nogensinde tidligere. Arbejdspladser er flyttet hjem i privaten, børnene har været sendt hjem fra skolen, rejseaktiviteterne er skåret ned til et absolut minimum. Kort sagt, vi har været tvunget til at opholde os i vores hjem, og det har tilsyneladende skærpet interessen for at gøre hjemmet mere intelligent og dermed mere komfortabelt at opholde sig i.

”Hos EET Danmark har vi oplevet en enorm vækst i salget af smart home-produkter under corona-krisen. Ser vi fx på salget af intelligente radiatortermostater fra den tyske producent tado, så har vi alene på dette brand næsten oplevet en fordobling eller mere præcist en vækst i salget på 83% i 2020 sammenlignet med 2019”, siger Allan Friis, Sales Director, Retail, EET Danmark i en pressemeddelelse.

”Efterspørgslen efter smart home-produkter er steget enormt under corona-krisen, hvor vi ser en tendens til, at danskerne i stigende grad vægter at indrette sig intelligent i hjemmet. Der er ingen tvivl om, at komforten er i fokus hos de ’hjemmegående’ danskere, uanset om det drejer sig om styring af varmen, lyset eller den daglige rengøring med robotstøvsuger”, siger Allan Friis. 

Twitter Print

Mest læste artikler